Věřte, něveřte

Upozorňuji všechny čtenáře, že tato stránka nemá za smysl poškodit ani zvýhodit firmy či osoby zde jmenované. Všechny informace jsou na základě mých vlastních zkušeností a myslím si, že stojí za zveřejnění.


Začnu z lepšího konce ...

Jestli budete někdy chtít kvalitně, rychle a levně opravit televizor, tak zkuste zavolat p.Skácelíka z Droždína. Přijel až k nám domů, opravil dva televizory (u jednoho nešla obrazovka jen zvuk a druhý měl problémy s jasem a ostrostí) a za 2 hodiny práce, chtěl jen 100,- Kč. Oba televizory fungují skvěle. Provedl i "provozní údržbu" a to doladění, sytost a stálost barev, konzervaci problémových prvků (součástek). Někdy před třemi lety u nás byl také, je sice pravda, že oprava tehdy stála asi 500,- Kč, ale z této ceny padlo 350,- Kč na součástku, vysokonapěťový rozkmitovač nebo tak nějak, jelikož původní bulharská součástka dosloužila, na její místo nastoupila součástka německá. Takže než vyhodíte rozbitý televizor, zkuste se zeptat na telefonním čísle 585383573, jestli by nešel opravit.


Zabrouzdal-li sem někdo, kdo má firmu a uvažuje o nákupu počítačů a chce značku a kvalitu, pozastavte se ve firmě Damcom v Olomouci, ul. Velkomoravská. Že se někdo obtěžuje s upgradem a nastavením biosu, instalace systému s neobvyklými částmi (využití všech možností desky, nainstalování všech možných záplat, dlouhému testování, už jsem něvěřil. V téhle je firmě je tomu tak. Pokud mě někdo se známých požádá abych mu koupil nějaké periferie nebo něco nechal opravit (CD-ROM, monitor, ...), věřte, že rád zajdu právě tam. https://www.damcom.cz


A když se vám zdá nový počítač moc drahý, máte možnost si koupit starší. Pan Bukovkský z Loštic, uvádí občas své nabídky i v novinách. Jde o starší počítače dovezené asi z Německa. Koupil jsem jeden z těchto strojů pro kamaráda. Tehdy to byl počítač 486 DX2-50, 16 MB RAM, VGA, FD, HD asi 500 MB. Slouží mu do teď. Cena byla kolem 4500,- Kč i s monitorem, myší a klávesnicí (je to cca 10 let). Nedávno jsem za zmíněným pánem poslal kamaráda a byl nadšen. Popíšete počítač jaký byste chtěli a možná budete příjemně překvapeni - 77785552 a nebo se podívejte na https://www.bcomp.cz


Hledal jsem dlouho nějakou firmu, která by mi udělala kompletní renovaci koupelny, obešel jsem několikero firem (kupříkladu RADECO z Moravan u Brna - jednání bylo strašné) až jsem doputoval do Hornbachu v Brně ve Štýřicích. Pánové koupelnu vybourali, postavili, splnili všechna má přání, jsem nadšen. Možno se domluvit na 777680219.


Pokud chcete ochutnat nejlepší pečené (grilované) vepřové koleno v Brně, zastavte se ve Svitavské rychtě v Židenicích (Stará Osada). Koleno je pro dva, ale protože vím, jak je dobrý, dávám si ho celé sám, samozřejmě s křenem, hořčicí, beraními rohy, chlebem a k tomu Pilsner Urquell a popř. i něco ostřejšího. Cena za koleno je cca 170,- Jen upozorňuji, že v pátek je tam beznadějně plno. Tel. 545240869


... a teď ten horší konec

Chcete si ušetřit hodně nervů při reklamaci počítače nebo příslušenství a nevybíravému chování prodavačů? Pokud ano, tak se vyhněte prodejně PC Optima na Lazecké ulici (dříve na Opletalově a Sokolské) v Olomouci. Já chybu udělal a koupil tam dva počítače, každý s tiskárnou. Po rozdělení disku na jednotlivé oddíly - jeden oddíl FAT16 a druhý oddíl FAT32. Co se ale nestalo. Na novém disku se objevilo 7MB špatných sektorů. Žadná z diskových pomůcek nedokázala špatné sektory odstranit. Vzal jsem počítač a odnesl ho do prodejny, aby disk buď vyměnili nebo zreklamovali. Po vysvětlení závady, jeden z prodavačů začal disk formátovat (jeden oddíl FAT32). Když jsem mu řekl, že se ani nepodíval na špatné sektory, odpověděl mi, že mají své postupy. Pak spustil scandisk a já asi hodinu čekal než se provedla kontrola povrchu. Scandisk nic nenašel. Bylo mi řečeno, že zaplatím poplatek za neoprávněnou reklamaci a prodavač mi pěkně arogantně sdělil, že není důvod rozdělovat disk na dva oddíly ještě navíc s FAT16, protože je to podobné jako kdybych strkal do mercedesu motor z trabanta. Já si myslím, že kdybych disk rozdělil na pět oddílů FAT16, tak musí fungovat bez chyby. Jestli se pletu, tak mne někdo opravte. Když jsem pronesl věc o rozdělení na pět oddílů FAT16, že to musí být v pořádku, protože s počítači pracuji více jak deset let a vím o čem mluvím, dozvěděl jsem se, že to nic neznamená nebo-li moje vědomosti jsou hlouposti, jen oni jsou nejchytřejší. Nádherný obchod, že? A ještě něco o prostorách. Viděli jste někdy seriózní obchod zastrčený na dvoře, taková kůlna nebo co. Až po asi dvou letech se přestěhovali jinam (do bývalé čajovny). A tady je dříve slíbený reklamační řád, třeba se taky rádi zasmějete jako já. Mé poznámky jsou psány tučně.

1. Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád se vztahuje na zboží, které bylo zakoupeno u firmy OPTIMA a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Na podmínky reklamačního řízení se dále vztahují Všeobecné obchodní podmínky firmy OPTIMA. Ale co jsou to Všeobecné obchodní podmínky firmy OPTIMA, to se nikde nedovíte. Při uplatňování reklamací je nutno předložit nabývací doklady včetně záručního listu.
2. Záruční podmínky
Počítačový komponent (díl) musí být uveden do provozu odbornou firmou, která je pro tuto činnost oprávněná. Tohle asi není normální. Jste počítačový technik nebo sběhlý ve skládání počítačů, ale musíte díl nechat namontovat firmou. To je absurdní a totální nesmysl.
Prodávající poskytuje na vybrané druhy zboží záruku za jakost, na základě které přejímá závazek, že dodané zboží bude po určitou dobu způsobilé pro použití ke smluvenému, jinak k obvyklému účelu nebo si zachová smluvené, jinak obvyklé vlastnosti. Obvyklá vlastnost? Záruční doba začíná běžet od převzetí věcí kupujícím. Délka každé záruky je uvedena na nabývacím dokladu/záručním listu v měsících, není-li uvedena, poskytuje prodávající záruku šest měsíců. Prodejce nic neposkytuje, je mu to dáno zákonem.V zákonné záruční době (§620, 40/1964 Sb. Obč. z.) budou bezplatně odstraněny vady materiálu, funkční vady nebo vady vzniklé při výrobě. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit věc za bezvadnou. (§622, 40/1964 Sb. Obč. z.) Doba uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinnen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Myslím, že je to zbytečné citování zákonů. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání. (§627, 40/1964 Sb. Obč. z.) Doba opravy, maximálně 30 dní. Práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, (§620, 40/1964 Sb. Obč. z.) zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době. Délka každé záruky je stanovena tak, že prvních šest měsíců z celkového označení v měsících za znakem % je zákonná záruka, (§620, odst.1 40/1964 Sb. Obč. z.) a poté se nároky kupujícího řídí obsahem bezplatného servisu, (§620, odst.3 Obč. z.) dle tohoto reklamačního řádu. Na dobu bezplatného servisu se nevztahují ustanovení §§623, 625 a 627 zákona 40/1964 Sb. Obč. z. Ty dva paragrafy tam jsou. a §19 zákona 634/192 Sb. Bezplatný servis nemá charakter záruční opravy. V době bezplatného servisu budou bezplatně odstraněny vady, jde-li o vady, které lze odstranit, (§622, 40/1964 Sb. Obč. z.) Které nelze odstranit, se asi neodstraňují. Na disk záruka 3 roky, ale po 6 měsících Vám ho opraví. To bych chtěl vidět. Zapomněl jsem dodat, že když jsem se ptal na záruku počítače, řekli mi, že buď mi ji rozepíší - disk (3roky) monitor (1rok) cd-rom (6měsíců) atd. nebo mi dají na počítač jako komplet 2 roky, z toho jeden rok záruka a druhý bezplatný servis. No neberte to za ty prachy. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou. V době bezplatného servisu bude oprava vyřízena v co nejkratší době. Hmmm, tak ostatní případy se nevyřizují v co nekratší době?
Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady vzniklé při výrobě.

Záruka se nevztahuje nebo nárok na uplatnění záruky zaniká.

  • U dílů vybraných zákazníky nezaručujeme kompatabilitu s jiným zbožím a zboží se z toho důvodu zásadně nevyměňuje. Důležitý je, že jsem prodal, co je mi po Vás. A že je to nekompatabilní, to Vám řeknu až to přijdete vyměnit.
  • nedodržením podmínek pro odbornou montáže s instalací nebo byla-li provedena firmou, která pro tuto činnost není oprávněna
  • poškozením zboží při přepravě (tyto škody je nutno řešit s dopravcem) Možná je to pravda, ale je to divné.
  • na vady vzniklé špatnou a neodbornou obsluhou (instalací), nepřiměřeným zacházením a použitím Takže když něco používám a ono se to pokazí, tak nemůžu uplatnit záruku. Vím, že to má být při nepřiměřeném použití, ale tohle přesně tam napsáno není. :)
  • na spotřební materiál (tiskové hlavy, pásky, tonery, skenovací hlavy, magnetické nosiče atd.), jehož doba je dána chrakterem zboží Tisková hlava nebude tisknout, ale záruka uplatnit nejde, protože je to dáno charakerem zboží. Magnetické nosiče tzn. diskety, disky, zálohovací pásky ... zajímavé 3M dává na diskety doživotní záruku, ale asi do konce života diskety.
  • použitím nespráveného (nelegálního) programového vybavení Nesprávné přece není nelegální. Při běhu Windows se přehřeje procesor, protože to nemůže utáhnout, ale použili jste nesprávné programové vybavení, zkuste DOS nebo ještě lépe CPM.
  • na škody způsobené počítačovými viry Vir Windows - známe všichni (nebo alespoň většina) a jste bez záruky. Šikovnej vir zničí a nenechá stopy, chtěl bych vidět to dokazování, že to byl vir.
  • použitím nesprávného spotřebního materiálu Nezkoušet záchoďák místo traktorového papíru. :)
  • použitím zboží v podmínkách, které neodpovídá kancelářskému prostředí (prach, vlhko apod.) Bezprašné prostředí, trošku problém ve 100% domácností a 100% firem.
  • zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušně ČSN Takže pozor na lodi.
  • po provedení neoprávněného zásahu (úprav) do zboží bez předchozího písemného svolení prodávajícího
  • na škody vzniklé v důsledku živelné katastrofy, násilného poškození, povětrnostních vlivů, elektrostatickým nábojem, nesprávnou přepravou Pokud Vám prodávající neukáže, že komponenta funguje a Vy ji doma zničíte elektrostatickým nábojem, má bohužel prodávající smůlu.
  • při porušení ochranných pečetí, záručních plomb, protiprachových pásků (HDD, FDD, CD) štítku s výrobními čísly a poškozením nebo odstraněním vlastního označení firmy Co je vlastní označení firmy nevím, ale když jsem na prodejně dožadoval aby otevřeli bednu (porušení plomb), jaké bylo moje překvapení, když jsem uvnitř našel manuál k desce a BIOSu. A co tam dělal? Prý když pak si zákazník donese počítač na opravu nebo upgrade, nemohou ji provést, jelikož neznají nastavení každé desky. Myslím, že tohle opatření je zbytečné. Záruku neuznám, když nedonese všechny doklady tzn. i manuál k desce. Chceš si něco přečíst o desce, ale až po záruce. :)
  • pokud se závada projevuje pouze u software, u kterého není odběratel schopen doložit legální způsob nabití Tak tohle snad nejsem povinný dokazovat. A i kdyby u chyby "Program provedl neplatnou operaci a bude ukončen, pokud potíže přetrvají obraťte se na prodejce (výrobce) programu." Nevím jestli je to přesně, ale mohlo by to taky dopadnout tak, že by Vás odkázali na Microsoft. A přitom nemusí být chyba jen systémem, ale i počítačem (komponentou).
  • neoprávněnými změnami v záručním listě a nabývacích dokladech

U zboží charakteru software se záruční podmínky řídí licenčními podmínkami a uplatňují se u výrobce. A už je to tady. Jeďte klidně do Redmondu. Protože výrobce sídlí v Redmondu a ne v Praze (Microsoft).

Okamžikem odstranění ochranných prostředků nemůže kupující zboží vrátit prodávajícímu. To vypadá jakoby šlo zboží vrátit, ale u této firmy, zapomeňte na to. Zkoušel jsem to. Zboží charakteru faxmodemů, které nemá přiloženo rozhodnutí o schválení koncového telekomunikačního zařízení pro připojení k jednotné telekomunikační sítě snad síti, ale čeština je jejich silná stránka (JTS) ČR nelze na JTS připojit (prodávající nenese žádnou odpovědnost za škody způsobené připojením k JTS v ČR). Nenese odpovědnost, ale klidně Vám ho prodá a nainstaluje.
3. Uplatnění reklamace
Záruku může uplatnit pouze kupující v dodacím/záručním listě. Záruku není možné postoupit třetí osobě. To je divný, mně prodali CD-RW, kolonka zákazník zůstala prázdná, takže klidně můžu poslat na reklamaci kohokoliv. Postoupení záruky není možné u automobilů, ale u počítačů? Kupující doručí na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na adresu provozovny prodávajícího, při splnění následujících podmínek.

  1. Předložením nabývacích dokladů a záručního listu na kterém bez čárky, proč ne je reklamované zboží uvedeno a souhlasí s výrobním (sériovým) číslem zboží.
  2. Zabalení zboží do původního obalu s úplným příslušenstvím včetně manuálu. Hlavně, že manuál k desce zavřou do bedny.
  3. Přiložením podrobného popisu závady, četnosti výskytu závady a použitou konfiguraci ve které opět bez čárky byl daný komponent provozován. Počítač se zasekává po zapnutí, vydává pípání, nekomunikuje a je to přesně v čase 7:36:12.6, 7:42:11.3, 8:11:15.4, v pondělí a úterý. Počítač stojí na stole vedle stojí kávovar, kopírka a fax. Dostatečně podrobný popis?

Před předáním jakéhokoliv média s nahraným softwarem je nutno si zálohovat data. Za případnou ztrátu nebo poškození dat nenese prodávající odpovědnost. Mám pokaženej disk, ale než jim ho odnesu, tak si ho zazálohuju. Tak to je myšlenka dne.

Pokud kupující nesplní některou z předchozích podmínek mohou být po dohodě prodávajícího a kupujícího stanoveny další podmínky převzetí reklamace. Že by jim došlo jakou blbost napsali v předchozí větě? Dnem převzetí reklamace se rozumí den splnění všech předchozích podmínek kupujícím nebo písemné dohody obou stran.

U vybraných druhů zboží stanovených přílohou tohoto reklamačního řádu, provádí záruční opravy smluvní partneři jednotlivých dodavatelů. V tomto případě se kupující a prodávající dohodli, že případné reklamace bude kupující uplatňovat přímo u těchto partnerů (servisních organizací). Jak vypadá a kde sehnat přílohu reklamačního řádu, to se nedozvíte. A to další, to je snad vrchol drzosti. Chápu, že některé díly se neposílají např. až do Kanady u karet ATI, ale opravuje to někdo u nás, ale proč já bych měl platit benzín, naftu, plyn, jízdné nebo poštovné, když jsem to koupil v obchodě. Když bych chtěl záruku u partnerů, tak si to půjdu koupit k nim a ne do tohoto obchodu. Důvod je jasný. Když si to vyřídíte sami, prodávajícího to nestojí ani korunu. On už přece vydělal. A kdyby se mu reklamace nezdařila, prodělá na tom.

4. Vyřízení reklamace

Prodávající se vynasnaží o co nejrychlejší vyřízení reklamace opravou nebo výměnou za zboží bezvadné. Prodávající si vyhrazuje právo nahradit reklamované zboží zbožím jiným (jinou značkou) se stejnými nebo vyššími funkčními parametry, tak aby doba vyřízení reklamace byla co nejkratší, přičemž se v době zákonné záruky, záruční doba se prodlužuje o dobu po kterou ty čárky ... byl výrovek výrovek - co pak to asi je? v opravě. Takže já si koupím monitor ADI, něco se mu čirou náhodu stane, stát se může a oni ho vymění za SONY. Má pčeci stejné frekvence, rozlišení i cenu. Ale kdybych chtěl SONY, tak si koupím SONY a ne ADI. Jestli je tohle v zákoně, tak je vymýšlel nerozumný člověk, hodně slušně rečeno. Při neoprávněné reklamaci si prodávající vyhrazuje právo účtovat poplatek za práci technika a ostatní vzniklé náklady. V takovém případě bude reklamované zboží vydáno až po uhrazení poplatku. To jsou věci. Ale je pravda, že tohle má i Autocont, TS Bohemia a další.
5. Záverečná ustanovení

Pokud není v tomto reklamačním řádu stanoveno jinak, platí přiměřené ust. ObZ. ObZ - že by občanský zákoník Nedílnou součástí tohoto reklamačního řádu je příloha č. 1 (Stanovené druhy zboží u níž se uplatňuje záruka přímo u servisních organizací) a Všeobecné obchodní podmínky firmy OPTIMA. Prodávající a kupující se řídí tímto reklamačním řádem. Přílohu č. 1 a Všeobecné obchodní podmínky do ruky při koupi nedostanete, ale souhlasíte s nimi. Zajímavé.
Prodávající si vyhrazuje právo změny tohoto reklamačního řádu. A když se jimto bude hodit, tak to celé změní. Senzační.

Takže tohle je vše. Zdají se Vám některé mé připomínky přitažené za vlasy? Možná jsou, ale proti tomuto reklamačnímu řádu nemám já ani Vy šanci. Prostě úspěšná reklamace je v téhle firmě nemožná.


Myslíte si, že vás dneska nemůže nikdo legálně okrást? Ale může. Koupil jsem si postel v Nábytku Dante na Pasteurově ulici v Olomouci (za čerpací stanicí Shell - nyní nábytek Rembrandt). Jelikož bydlím ve vedlejším městě a neměl jsem si jak postel odvézt, nabídli mi možnost dopravení postele do místa bydliště za cenu 10,-Kč za kilometr (zaplacení i cesty zpět - což je normální jako u taxislužby) a pomoc při vynesení do bytu. Když jsem se ptal, kolik bude doprava stát, dozvěděl jsem se, že podle toho kolik kilometrů řidič najede. Zajímavé, že? Takže když asi za dva dny u nás zazvonil dopravce, vynesl půl postele a po té chtěl 550,-Kč byl jsem opravdu překvapen. Pokud někdo neví, jak daleko je Šternberk a Olomouc, tak podle automapy z roku 2000 (ze středu Olomouce, do středu Šternberka) 16 km. Taky vám nějak nejdou počty (16+16)*10=550. Řekl jsem řidiči, že je to moc, že bych se rád zeptal v nábytku. Zavolal a dozvěděl se tohle. Cesta je určitě okolo 22 až 23 km a 50,-Kč je za pomoc při vynesení. To se člověk doví věcí. Ale to není vše. Chtěl jsem doklad, ovšem řidič mi řekl, že nemá nic na doklad a že se staví za pár dní s dokladem a pak vyřídíme i placení. Odpověděl jsem mu, že jsem ochoten zaplatit 400,-Kč s dokladem. Za týden telefon, že řidič přijede doveze doklad a s 22% DPH je to 488,-Kč. To jsou, ale věci. Jaké DPH? Já nevím jestli je normální nabízet služby za cenu bez daně a ještě o tom zákazníkovi neříct. Kdysi jsme se ve škole učili, že na služby je daň 5%. Protože jsem si chtěl být jistý, zavolal jsem paní účetní a ta mi sdělila, že v tomto případě je daň na autodopravu opravdu 5% a ne 22%. Protože jsem chtěl mít klid, zaplatil jsem mu 400,-Kč bez dokladu a rozešli jsme se. Někdo si to možná dočetl až sem a říká si, že jsem blbej, hádat se kvůli 100,-Kč. Ale tady nejde o prachy, ale o princip... Kdo lže, ten krade a mně lhali. 


Kdybyste někdy našli inzerát firmy B+B z Olomouce, Na Sezníku 4 a bylo tam napsáno, že hledají pro svou prosperující firmu asistenta managera, tak si buďte jisti, že se z toho vyklube obchodní zástupce. Při pohovoru dokonce chtějí osobní údaje jako rodné číslo apod. Není to náhodou zakázané ... Tak tohle mi jako solidní jednání nepřipadá. Kdo si chce ušetřit nepříjemnosti ať se jim vyhne. 


Jel jsem takhle v tramvaji a zaujal mne jeden inzerát, který tam visel. Přepis není přesný, ale podstatu to vystihuje. Hledám práci jako účetní. V roce 1997 jsem z účetnictví maturovala. V dubnu a březnu tohoto roku jsem na vlastní náklady absolvovala rekvaličikační kurz na jednoduché a podvojné účetnictví. Hledám firmu, daňového poradce, ..., který mne zaměstná, bohužel nemám praxi. Na všech pozicích účetní je požadována praxe. Ovládám MS Office, Internet, ŘP sk. B, anglický jazyk slovem i písmem. Je zvláštní, že mizivý počet firem zaměstnává absolventy středních škol. Každý chce praxi. Myslím si, že vzít absolventa, kterému nabídnete o 10-20% nižší plat za praxi, je férová nabídka. Těch 10-20% může firma dát člověkovi, který se bude o nováčka starat. Za rok dát nováčkovi polovinu snížené částky zpět, za dva roky druhou půlku. Nebo to rozvrhnout podle uvážení. A když mu nabídnete dobrou perspektivu, myslím, že ve firmě zůstane. Další možnost je, aby peníze dával stát, přímo určenému člověkovi, který se o absolventa stará. Takže ne jako doposud, že peníze jsou adresovány firmě a tak ja dostane přestávat dotace, lidi propouští. Stáže, které jsou nabízené na úřadech práce jsou špatný nápad. A rozuzlení? Majitelé firem, podnikatelé, zamyslete se nad tím jestli se vám nevyplatí zaměstnat absolventa, kterého si předěláte k obrazu svému. 


Kupujete si někdy PROFIT (Moravské inzertní noviny)? Pokud ano, určitě často vídíváte inzerát tohoto znění - Distribuční agentura přijme ved. pracovníka(-ce), řidiče, prodejce pro nově otevřené pobočky. Práce na HPP 8 tis. týdně. Nástup ihned. Tel. 068/ (8-15 h.), p. Rákosníčková (či jiná přitroublá jména) Když se ozvete na kontakt, nedozvíte se vůbec nic. Jen vás sekretářka zapíše na schůzku (pohovor), na kterou se máte dostavit. Na pohovoru se dovíte, že budete dělat dealera buď telefonních smluv s telefony nebo knih. Pokud to chcete zkusit, máte zkušební den, kdy si práci vyzkoušíte, ale nedostanete ji zaplacenou ani v jednom případě tzn. práci nevezmete a odejdete nebo práci vezmete a nastoupíte. Když tenhle inzerát vyjde 3x do týdne, na každý inzerát se ozve asi 20 lidí, pracovní den 8,5 hodiny, máme 4 týdny v měsíci a 12 měsíců v roce, pak to dělá asi 24000 hodin za rok, které majitel firmy neplatí a výdělek mu jde do kapsy, když si to vynásobíte patřičnou sumou, která se normálně platívá za hodinu, je to už moc pěkné číslo. Ale má to i další vylepšení. Pracujete na živnostenský list, výplata samozřejmě podle výkonosti a výplatu nevyplácí majitel vždy v termínu, ale spíše po termínu. No a už tady chybí jen sídlo firmy - jméno firmy tu není, ale brzy bude, jen si zjistím, jak se to přesně píše. Sídlí v Hotelovém domě Friuli, Libušina 36, Olomouc. 


To si takhle jednou člověk vyjde koupit boty do nějakého pěkného obchůdku. Koupí si boty, odveze domů a je z nich velice šťasten. Druhého dne botičky nazuje a vyjde do ulic, ale co se to nestane, po 10 min. chůze se z nich začne loupat barva (upozorňuji, že neprší). Tak neváhá, veme botičky a jde s nimi zpět do obchůdku, kde je koupil. Botičky mu vemou na reklamaci, že bude vyřízena za týden. Po týdnu člověk volá do prodejny a co se nedoví. Botičky tam ještě nejsou. Paní prodavačka tvrdí, že tam stejně teď nemá cenu volat, protože jsou všichni na obědě. Po dotazu jestli to může aspoň zkusit, tam neochotně zavolá. Co jsem říkala, všichni jsou na obědě. Za 14-dní se konečně kupující botiček dočká. Ale, reklamace zamítnuta ... Není to vada materiálu. Takže co teď? Boty za 1100,- vypadají, jako kdyby je někdo vytáhl z popelnice a to po 10 min. chůze. Mně to připadá jako špatná barva, když hned odpadne. Chcete-li si ušetřit nepříjemnosti, vyhněte se obchůdku Meddle s.r.o v Riegrově ulici v Olomouci. Značka bot - Azalea.


Jednou v noci na podzim mi přestala jet moje škodověnka 120, po sešlápnutí plynu se ozvala rána někde z oblasti pod pedálem. No nic, ten den jsem holt došel pěšky domů. Druhého dne jsem se vrátil s plynovým lankem, že to zkusím vyměnit, jelikož vůbec netuším jak se to provede, zašel jsem do autoservisu, který je cca 100 m od budovy IBM. Požádal jsem je jestli by mi mohli někoho půjčit, kdo by tam zašel a opravil to. Sto metrů a oprava na 10 min. málem mne opařilo, když hodně nevybírávým způsobem mi bylo odpovězeno, že ne. Mám to prý dovést a pak se na to v dílně kouknou. Ukazoval jsem, tááámhle stojí, nic chlap byl jak hluchej. Lidi, kteří tam seděli a čekali na dokončení opravy, koukali a vypadali, že nevěří svým uším. Holt jsem to pak havarijně opravil já a odvezl do úplně jiného servisu. Pokud je to jen trošku možné těmhle těm mistrům se vyhněte, jednání bylo opravdu hnusné. Stojí na Hradecké ulici vedle pumpy Shell. Autoservis HORÁK.


No tak na Palackého ulici v Brně je (byl - nyní tam je GE Money Bank) obchůdek s potravinami ze sítě Brněnka. Zjistil jsem, že téměř na denním pořádku je okrádání lidí u pokladny. Mě obrali 3x, než jsem si toho všiml. Pokladní to dělají, řekl bych vědomě a to hlavně u akčních cen, kdy ťukají ceny nesnížené. Sirup, který i se zálohou na láhev stoji 25.90,- jsem dostal 2x za 30.90,-. Byl jsem svědkem kdy se paní ozvala, že jí byla napočítána nesnížená cena. Reakce pokladní byla, tak tady máte ty 2 koruny a je to vyřízené. Nebylo paní měla výrobky 2 :). Opět se ozvala. Pokladní jí podala další 2 koruny a sdělila jí, že teď už je to hotové. Žádná omluva ani promiňte, nic. Kontrolujte si pečlivě nákup a berte si lístek od pokladny. Chodím tam, ale dávám si takovýho majzla, jak nikde jinde.